کانال تلگرام

صفحه اینستاگرام

09123909044

02144297804

پله چوبی

در این مطالب میخواهیم در مورد پله های چوبی توضیحاتی بدهیم که فکر میکنیم سئوال و پرسش بسیاری از مشتریان و معماران محترم میباشد. و امید داریم بتوانیم دیدگاه مشتریان و علاقه مندان به پله  گرد و پله پیچ را به درستی روشن کنیم

 بیشتر افرادی که میخواهند  پله پیچ و پله گرد برای ویلای خود سفارش دهند دوست دارند که پله ای که میخواهند اجرا کنند، پله پیچ  یا پله مدرن چوبی باشد و عقیده دارند که تمام پله های گرد و پیچ مدرن به صورت تمام چوب ساخته می شوند و با این دید وارد مرحله سفارش و اجرا پله پیچ ساختمان خود میشوند.  به خاطر همین موضوع بیشتر سازندگان و پیمانکاران مورد نیاز ساخت پله گرد را در ساختمان قرار نمیدهند. و متعاقبا هزینه دو چندانی را برای دوباره کاری و نصب صفحه تکیه گاه متحمل میشوند.

در این مطالب اعلام میکنیم که تمام پله های دکوراتیو اعم از پله گرد پله پیچ یا  پله حلزونی و انواع پله های مارپیچ که اکسپوز میباشند دارای یک شاسی فلزی هستند که بیس اولیه پله چوبی را تشکیل میدهند.

برای ساخت یک پله چوبی مناسب باید شاسی زیر پله بصورت اصولی و مهندسی ساخته شود . مخصوصا در ساخت پله پیچ چوبی باید دقت و حساسیت بیشتری به خرج داد. چرا که اگر شاسی پله گرد که چوبها روی آن باید سوار شوند اصولی ساخته نشود، نجار نمیتواند کف پله چوبی و نرده چوبی را روی آن بدرستی انجام دهد و شکل کلی کار زیبا نخواهد شد.

در ساخت پله گرد مدرن هم باید دقت شود چرا که پله های مدرنی که بصورت گرد اجرا می شوند، باید شاسی فلزی طوری ساخته شود که در آن آبچکان پله طوری حساب شوند که وقتی به پاگرد میرسند دچار مشکل نشوند و نجار بتواند کف پله ها را گونیا و صحیح اجرا کند.

بعد از ساخت پله گرد و زمانی که نوبت به تزیین پله گرد با چوب میرسد استاد کاران مجرب شروع به کار میکنند و با توجه به نوع چوب انتخابی توسط مشتری که اغلب در بازار ایران از راش و بلوط استفاده میشود شروع به کاور کردن و تزیین پله میکنند.

در ابتدا نجار با اندازه گیری دقیق و گرفتن شابلون از شاسی پله شروع به ساخت کف پله چوبی میکند. شایان ذکر است اندازه گیری از پله پیچ برای ساخت کف پله باید بیسار دقیق و با حوصله انجام گیرد . چرا که در پله گرد یک طرف کف پله بزرگتر از طرف دیگر میباشد و این نکته بسیار مهمی در ساخت کف پله چوبی میباشد .

پس از اندازه گیری دقیق کف پله چوبی، ساخت کف پله در کارگاه نجاری انجام شده و به محل پروژه ارسال میگردد. در این مرحله استاد کار نجار روی پروفیلهای کف پله را با چسب آکواریوم میپوشاند که این عمل باعث میشود کف پله چوبی در دراز مدت دچار لقی و صدا نشود.سپسکف پله را روی شاسی سوار میکنند.


اخبار و مقالات

ملاقات در دفتر

 

تلفن دفتر مرکزی: 44297804-44297806-44297812

021-44297812 فکس دفتر مرکزی

021-56117160-تلفن کارگاه

 

hideشنبه-۴شنبه------- ۸ صبح - ۵ بعدظهر

hide۵شنبه ------------ ۸ صبح - ۳ بعدظهر

hideجمعه ------------------ تعطیل است

 

طراح سایت

طراحی سایت و سئو :مهندس مرتضی خیری 
  http://sitevaseo.ir   وب سایت: