کانال تلگرام

صفحه اینستاگرام

09123909044

02144297804

تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا پلکان مارپیچ شما در جهت عقربه‌های ساعت یا خلاف جهت عقربه‌های ساعت حرکت می‌کند اولین چیزی نیست که مردم واقعاً به آن توجه می‌کنند. این فرض وجود دارد که همه آن‌ها به یک‌راه می‌روند، اما شما می‌توانید به هر صورت پله داشته باشید.

عوامل مؤثر بر این تصمیم چیست؟ جهت یک‌ راه پله مارپیچ به دلایل زیادی بسیار مهم است. حدود 75 درصد از پله‌های مارپیچ در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بالا می‌روند (دست راست روی نرده‌ای که بالا می‌روید)، شاید به این دلیل که اکثر مردم راست‌دست هستند و این امر ناخودآگاه طبیعی‌تر است. شواهدی وجود دارد که در نیمکره جنوبی برعکس است، اما دلیل روشنی وجود ندارد.

spiral steps

معماران باید با ارائه توضیحات کامل، از مشتریان بپرسند که کدام راه برای آن‌ها طبیعی‌تر است.

 موقعیت پلکان مارپیچ در ملک: موقعیت شروع و پایان یک پله مارپیچ بسیار مهم است و جهت حرکت می‌تواند برای دستیابی به نتایج بهینه استفاده شود. شما هرگز نمی‌خواهید برای مواجهه با دیوار از پله وارد یا خارج شوید، همیشه باید یک جریان منطقی برای استفاده از پله وجود داشته باشد. بیشتر راه‌پله‌های مارپیچ بین سه‌ربع تا یک دور کامل می‌چرخند، بنابراین باید به جهت آن فکر کرد. ملاحظات مهم دیگر فضای سر است، عاملی که بیش از هر چیز دیگری در هنگام طراحی یک‌راه پله فراموش می‌شود! برای رعایت مقررات ساختمان و جلوگیری از برخورد سر با پله، باید حداقل 2000 میلی‌متر از خط زمین فاصله داشته باشید (این لبه جلوی پله‌ها است). همچنین هنگام راه رفتن در زیر یا اطراف پله‌ها، باید بتوانید آزادانه و بدون برخورد با پله حرکت کنید.

اینجا جایی است که مدل‌سازی سه‌بعدی خودش را نشان می‌دهد تا به شما کمک کند پله‌های خود را در محیط ساختمان تجسم کنید. مدل سه‌بعدی شما می‌تواند هر دو گزینه در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف جهت عقربه‌های ساعت را در یک فضا نشان دهد. انتخاب یکی یا دیگری ممکن است معضلاتی نظیر برخورد سر با پله یا ورودی و خروجی شما را حل کند.

 طراحی و ظاهر: انتخاب در جهت عقربه‌های ساعت یا خلاف جهت عقربه‌های ساعت شاید یک انتخاب طرح یا سبک باشد. خارج از کاربرد عملی پله، این پله نیز در خانه افراد است و ممکن است بخواهند طراحی زیبا و منحنی آن را به یک روش بیشتر از دیگری نشان دهند. اگر آج‌ها یا نرده‌های خیره‌کننده در آن گنجانده‌شده‌اند، ممکن است با قرار دادن پله در جهت خاصی بیشتر دیده شوند؛ پس عنصر طراحی و زیبایی نیز در انتخاب جهت پله مؤثر است.

 در بارمان استپ ما می‌توانیم پله‌های شما را در هر دو جهت، بسته به پروژه شما مدل‌سازی کنیم. با نیازهای خود تماس بگیرید و ما می‌توانیم بهترین راه‌پله مارپیچ را برای شما ایجاد کنیم.


اخبار و مقالات

ملاقات در دفتر

 

تلفن دفتر مرکزی: 44297804-44297806-44297812

021-44297812 فکس دفتر مرکزی

021-56117160-تلفن کارگاه

 

hideشنبه-۴شنبه------- ۸ صبح - ۵ بعدظهر

hide۵شنبه ------------ ۸ صبح - ۳ بعدظهر

hideجمعه ------------------ تعطیل است

 

طراح سایت

طراحی سایت و سئو :مهندس مرتضی خیری 
  http://sitevaseo.ir   وب سایت: