کانال تلگرام

صفحه اینستاگرام

09123909044

02144297804

وقتی نوبت به تقویت عملکرد و طراحی راه‌پله می‌رسد، انتخاب متریال مناسب برای پله ضروری است. پله‌های امروزی در طیف وسیعی از مواد موجود هستند، اما محبوب‌ترین متریال در تمام دوره‌ها چوب بوده است. اما چرا از چوب برای کف پله‌های پیچ دکوراتیو استفاده می‌شود؟

چوب جذابیت طبیعی زیبایی دارد و همچنین طیف وسیعی از مزایای زیبایی‌شناختی و عملکردی را تضمین می‌کند. کف پله‌های چوبی نسبتاً سبک‌وزن هستند و فشار زیادی به کف شما وارد نمی‌کنند و همچنین نیازی به پشتیبانی اضافی ندارند. الوار نیز در رنگ‌های متنوعی از بلوط تیره تا خاکستر روشن موجود است. پله‌های چوبی را می‌توان با طرح‌های امروزی و معمولی تکمیل کرد تا فضایی گرم و دلپذیر برای منزل یا محل کار شما ایجاد کند.

 اما، بهترین چوب برای استفاده در کف پله چیست؟

-درحالی‌که انواع مختلفی از چوب وجود دارد، توجه به این نکته ضروری است که همه آن‌ها به‌خوبی در آب‌وهوای بیرون مقاومت نمی‌کنند؛ بنابراین اگر تصمیم به استفاده از پله‌های چوبی در فضای بازدارید، مقاومت در برابر عناصر اولین عاملی است که باید در نظر بگیرید.

 -عامل دوم، دوام در برابر سایش و پارگی است. شما می‌خواهید نوع چوبی را انتخاب کنید که در برابر بالا و پایین رفتن مکرر از پله‌ها مقاوم باشد.

 -عامل دیگر زیبایی‌شناسی است. شما می‌خواهید که پله‌های شما با سبک محیط اطراف خانه شما مطابقت داشته باشد.

 -توانایی کار یک عامل مهم دیگر است، به‌خصوص اگر قرار است خودتان کف پله‌ها را به‌عنوان یک نجاری جدیدتر نصب کنید. توانایی کار می‌تواند شامل سهولت برش، اتصال و تکمیل انتخاب چوب خاص باشد.

 -آخرین فاکتوری که باید در نظر گرفت قیمت است. اگر همه‌چیز یکسان باشد، بدیهی است که شما کم‌هزینه‌ترین انتخاب چوب را می‌خواهید که متناسب با نیازهای شما در سایر عوامل انتخاب چوب باشد. چوب‌هایی که در ادامه نام می‌بریم، با در نظر گرفتن این فاکتورها از بهترین چوب‌هایی هستند که می‌توان برای آج پله در نظر گرفت.

 √بلوط قرمز و سفید: بلوط قرمز دارای ظاهر قهوه‌ای مایل به قرمز است و بسیار بادوام و سنگین باقدرت خمشی متوسط است. از سوی دیگر، بلوط سفیدرنگ نسبتاً روشن‌تری دارد. این به یک انتخاب محبوب در طراحی مدرن تبدیل‌شده است، زیرا تمایل دارد تا حدودی صاف‌تر و خطی‌تر باشد. بااین‌حال، توجه به این نکته ضروری است که بلوط سفید برای کاربردهای کف پله در فضای باز مناسب نیست زیرا درنهایت به دلیل عوامل جوی سیاه می‌شود. بااین‌وجود، بلوط بسیار بادوام است و به‌طور طبیعی در برابر پوسیدگی مقاوم است.

درخت خاکستر: این‌یک چوب سخت است که در آمریکای شمالی در دسترس است و بسیار سخت و بادوام است. به دلیل ویژگی‌های چشمگیر آن، چوب خاکستر معمولاً در دسته ابزار، کمان در میان سایر موارد استفاده می‌شود. خاکستر دارای دانه‌های برجسته و تنوع خوبی از قهوه‌ای روشن مایل به خاکستری تا بلوند دارد. کف پله‌های چوب خاکستر معمولاً دارای دانه‌هایی هستند که به طرز چشمگیری شبیه بلوط قرمز است.

 ماهاگونی آفریقایی: این‌یکی دیگر از چوب‌های محبوب است که برای آج راه‌پله استفاده می‌شود. چوب ماهون بسیار بادوام و مقاوم در برابر تاب خوردگی، چروک شدن و همچنین تورم است. همچنین برش، چرخاندن و شکل دادن آن بسیار آسان است. چوب ماهون به‌طور سنتی برای همه‌چیز از قایق‌رانی گرفته تا روکش درب استفاده می‌شود و ازنظر ساختاری، قوی و مقاوم در برابر آفات است. این الوار شگفت‌انگیز که به خاطر رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز زیبا و ظاهری با دانه‌های مستقیم معروف است، مطمئناً دکوراسیون فضای شمارا چه برای کف پله‌های داخلی و چه در فضای باز استفاده می‌کند.

گیلاس: می‌توان گفت که نفیس‌ترین کف پله‌ها، کف پله‌های ساخته‌شده از چوب گیلاس هستند. پله‌های ساخته‌شده با چوب گیلاس مطمئناً برای هر صاحب‌خانه‌ای لذت زیادی به ارمغان می‌آورد. گیلاس یک چوب بسیار متنوع است که به دلیل دوام و زیبایی مورداحترام است. نشانه‌های زرق‌وبرق در گیلاس مدت‌هاست که صنعتگران حوزه چوب را مجذوب خود کرده است. رنگ این چوب از قهوه‌ای مایل به قرمز تا قهوه‌ای روشن متغیر است و پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به‌تدریج تیره می‌شود. چوب گیلاس به‌اندازه‌ای مستحکم و بادوام است که در برابر عناصر مقاوم است و تا آخر عمر باقی می‌ماند.

 گردو: این‌یک چوب بسیار سخت بارنگ روشن تا قهوه‌ای تیره است. چوب گردو نیز چوبی بسیار مقاوم و زیبا است و برای استفاده به‌عنوان کف پله بسیار توصیه می‌شود.


اخبار و مقالات

ملاقات در دفتر

 

تلفن دفتر مرکزی: 44297804-44297806-44297812

021-44297812 فکس دفتر مرکزی

021-56117160-تلفن کارگاه

 

hideشنبه-۴شنبه------- ۸ صبح - ۵ بعدظهر

hide۵شنبه ------------ ۸ صبح - ۳ بعدظهر

hideجمعه ------------------ تعطیل است

 

طراح سایت

طراحی سایت و سئو :مهندس مرتضی خیری 
  http://sitevaseo.ir   وب سایت: