کف پله از مهمترین قسمت های هر نوع پله ای است. معمولا کف پله از چوب و سنگ و شیشه می باشد ولی کف پله چوبی مرسوم ترین و بهترین کف پله در پله های گرد است. چوب خاصیت گرمایی مناسبی دارد و فضای داخلی شما را گرمای خاصی می بخشد. چوب برآمده از طبیعت است و زیباست در صورتی که بطور مناسب اجرا شود و رنگ نهایی مناسبی داشته باشد.

کف پله های چوب معمولا از چوب راش و چوب روسی و چوب بلوط می باشد. چوب روسی مقاومت کمتری دارد و به مرور زمان سایش پیدا کرده و مناسب کف پله نمی باشد ولی معمولا در فضاهای بیرونی و مناطق مرطوب بهترین گزینه برای کف پله می باشد.

چوب راش مقاومت خوبی دارد و موج جنگلی دارد و معمولا به دلیل قیمت مناسب نسبت به چوب بلوط گزینه مناسبی برای کف پله می باشد.

چوب بلوط بسیار زیباست و موج زیبایی دارد. چوب بلوط ایرانی دارای خلل و فرج و ترکهای زیادی است و اصلا توصیه نمی گردد ولی چوب بلوط کانادایی و آمریکایی بسیار زیبا و مناسب برای کف پله می باشد. با توجه به قیمت بسیار بالای چوب بلوط معمولا کمتر مورد استفاده قرار می گیرد ولی اگر به عنوان کف پله استفاده گردد با پوشش نهایی کیلر بی رنگ پلی اورتان بسیار زیبا می گردد.

بعد از اجرای کف پله درز بسیار باریکی در حد 3 میلی متر در فاصله بین کف پله و شاسی پله ایجاد می گردد که باید با بتونه مناسب پر شود و این بر عهده رنگ کار است زیرا از این فضای باریک آشغال در فضای داخل کف پله وارد می شود و در آینده مشکلات عدیده ای برای محل زندگی شما ایجاد می کند.